Постинг
07.05.2011 07:21 -
Разговори край водопада
Автор: elahikari
Категория: Изкуство
Прочетен: 380 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 07.05.2011 10:20
Прочетен: 380 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 07.05.2011 10:20
отново среща между Морихей и Хикари - практикуващи мисоги в планински водопад.
Ела Хикари - Земята не е само място за живот. Създателят е имал по-висша цел - нали, видимият свят е дело на Твореца, дело, в което Той се проявява. Създавайки този Свой свят Бог е заселил в него човека. Нещо повече, Божият Син възприе човешко тяло - подчинено на физическите и биологичните закони, за да извърши изкуплението на човечеството.
Морихей - Питаш ме дали човекът е господар и стопанин на света?
Ела Хикари - Учителю! Ти знаеш в Битие на Библията съществува битийна връзка между Бога, природата и живите същества. Защото всичко съществуващо произхожда от Бога и по неотменимият закон на висшата целесъобразност всичко живо се стреми към Него.
Морихей - Заложено е в тази космическа схема човек да се ползва от физическият свят - плодете се и множете се, пълнете земята и обладайте я и господарувайте над морските риби, и над зверовете, над небесните птици и над всякакъв добитък, над цялата земя..." Човекът е отговорен за природата, като неин господар и нейна физическа рожба - Създаде Бог човека от земна пръст...."
Ела Хикари - Човекът е физически сроден със света, в който живее, макар да е неизмеримо по-съвършен от него поради своята богообразност.
Морихей - И връзката между човека и заобикалящия го свят има дълбок смисъл. Сътвореният от Бога човек съдържа елементите на природата, които образуват тялото му, с което той живее в света.
Ела Хикари - Така погледнато връзката между човека и природата е екзистенциална.
Морихей - Връзка, посредством която човекът и природата образуват един организъм.
Ела Хикари - Разбира се. Това е сходно с пантеистичното разбиране, според което човекът е пълен продукт на природата.
Морихей - Мисоги. Ето какво е нужно на човечеството.
Ела Хикари - Когато първите хора Адам и Ева - се отдръпнали от Бога, наложило им се - на тях и техните потомци да се изхранват с тежък труд. Тежък е бил животът им сред недружелюбният животински свят и суровата природа.
Морихей - Така е, когато е нарушена естествената връзка със Вселената.
Ела Хикари - Лошите действия на хората се отразяват на състоянието на природата, която страда заедно с нас, защото е жив организъм.
Морихей - За добро или за зло, човекът направлява природата и нейният живот след падението си по своя път. Когато четеш посланието на апостол Павел до римляните виждаш, че всичко живо на този свят очаква освобождение от тлението, от дисхармонията. Аналогичен е в будизма стремежът към освобождаване от желанията.
Ела Хикари - Човечеството е осъзнало дълбоката връзка между космологията и антропологията като връзка между живи и зависими едно от друго същества.
Морихей - Човекът е битийно свързан с природата. Поради което - тя изразява както състоянието което преживява той - ако я унищожава, това означава че руши и себе си - така и характера на неговите бъдещи дела като стопанин.
Ела Хикари - Когато човекът започне да се отнася разумно към природата, тя ще отразява новото качество на отношенията между него и нея. В тази перспектива можем да осъзнаем природата като модел на бъдещето си - зависим от моралното поведение на човека.
Морихей - Ако чувството за отговорност нарастне, природата ще отвърне на човека с добро и светът ще премине в друго състояние.
Ела Хикари - Ако това не стане - и ние продължим да замърсяваме въздуха, водите и земята скоро - ще бъдем наказани като лоши стопани. Досега хората са били наказвани заради своята богоотделеност, нравствена разпуснатост и братоубийствени дела. Очертава се ново наказание в човешката история - екологичната катастрофа.
Ела Хикари - И с Бога. През хилядолетията човекът, живеещ в културата на страха, разбира, че не му достигат сили да подчини природата на своите амбиции, поради което често у него се появява чувство на безсилие, преминаващо във враждебност.
Морихей - Когато няма Айки природата крие своите тайни от човека и не допуска той да се превърне в нейн жесток владетел. А когато е дръзвал да става такъв - тя си е отмъщавала.Разбира се, много неща в света плашат човека и той се отнася към него със страх и недоверие.
Ела Хикари: Постоянно човекът се намесва неразумно в хармонията на физическият свят и с неразумните си дела, които му донасят временна полза нанася трайни и непоправими последици.
Морихей: Физическият свят реагира на човешкото присъствие.
Ела Хикари: В наши дни, все повече хора разбират, че земята също се нуждаеот грижи и любов, и започват да изграждат различни конкретни програми за работа в света и живеене на земята.
Морихей: Казваш ми, че отношението на хората се променя заради строгите екологични изисквания и разширяващата се екокултура на народите?
Ела Хикари: Дали това е Айки?
Морихей: Или все още - културата на страха?
Морихей - Основен елемент на природата е вложеният в нея закон, чиито прояви хората познават частично, а още по-слабо разбират неговата същност. В действителност хората познават формата на Божият закон - природата, но не и законът.
Ела Хикари - Направо можем да кажем, че теологията на космическите закони се схваща, чрез неясните им действия в природата...
Морихей - Природата напомня за абсолютното добро и за неговата първоначалност. Чрез своите естествени програми за живот тя ни показва какво трябва да правим в този свят. Всяко същество живее чрез ритъма на природата. Животът в природата е образец за правилен живот.
Ела Хикари - Пряко или не, природата ни напомня за нашата вина, за страданието, което й нанасяме.
Морихей - Човекът възприема природата и разбира донякъде живота й. Умът на човека и съзнанието му са уникални способности за познаване на света и себе си. Това, което говорим за природата се отнася до голяма степен за разума на човека.
Ела Хикари - т.е. Съзнателно, човечеството тепърва ще се учи, как да взаимодейства с физическият свят и по какъв начин да използва ресурсите му - за високите цели, които Бог му е поставил като Свой образ и подобие.
Морихей - Да, отношението на човека към средата, в която работи и изгражда живота си се изгражда според отношението към Бога и Божественият ред.
Ела Хикари - Земята не е само място за живот. Създателят е имал по-висша цел - нали, видимият свят е дело на Твореца, дело, в което Той се проявява. Създавайки този Свой свят Бог е заселил в него човека. Нещо повече, Божият Син възприе човешко тяло - подчинено на физическите и биологичните закони, за да извърши изкуплението на човечеството.
Морихей - Питаш ме дали човекът е господар и стопанин на света?
Ела Хикари - Учителю! Ти знаеш в Битие на Библията съществува битийна връзка между Бога, природата и живите същества. Защото всичко съществуващо произхожда от Бога и по неотменимият закон на висшата целесъобразност всичко живо се стреми към Него.
Морихей - Заложено е в тази космическа схема човек да се ползва от физическият свят - плодете се и множете се, пълнете земята и обладайте я и господарувайте над морските риби, и над зверовете, над небесните птици и над всякакъв добитък, над цялата земя..." Човекът е отговорен за природата, като неин господар и нейна физическа рожба - Създаде Бог човека от земна пръст...."
Ела Хикари - Човекът е физически сроден със света, в който живее, макар да е неизмеримо по-съвършен от него поради своята богообразност.
Морихей - И връзката между човека и заобикалящия го свят има дълбок смисъл. Сътвореният от Бога човек съдържа елементите на природата, които образуват тялото му, с което той живее в света.
Ела Хикари - Така погледнато връзката между човека и природата е екзистенциална.
Морихей - Връзка, посредством която човекът и природата образуват един организъм.
Ела Хикари - Разбира се. Това е сходно с пантеистичното разбиране, според което човекът е пълен продукт на природата.
Морихей - Мисоги. Ето какво е нужно на човечеството.
Ела Хикари - Когато първите хора Адам и Ева - се отдръпнали от Бога, наложило им се - на тях и техните потомци да се изхранват с тежък труд. Тежък е бил животът им сред недружелюбният животински свят и суровата природа.
Морихей - Така е, когато е нарушена естествената връзка със Вселената.
Ела Хикари - Лошите действия на хората се отразяват на състоянието на природата, която страда заедно с нас, защото е жив организъм.
Морихей - За добро или за зло, човекът направлява природата и нейният живот след падението си по своя път. Когато четеш посланието на апостол Павел до римляните виждаш, че всичко живо на този свят очаква освобождение от тлението, от дисхармонията. Аналогичен е в будизма стремежът към освобождаване от желанията.
Ела Хикари - Човечеството е осъзнало дълбоката връзка между космологията и антропологията като връзка между живи и зависими едно от друго същества.
Морихей - Човекът е битийно свързан с природата. Поради което - тя изразява както състоянието което преживява той - ако я унищожава, това означава че руши и себе си - така и характера на неговите бъдещи дела като стопанин.
Ела Хикари - Когато човекът започне да се отнася разумно към природата, тя ще отразява новото качество на отношенията между него и нея. В тази перспектива можем да осъзнаем природата като модел на бъдещето си - зависим от моралното поведение на човека.
Морихей - Ако чувството за отговорност нарастне, природата ще отвърне на човека с добро и светът ще премине в друго състояние.
Ела Хикари - Ако това не стане - и ние продължим да замърсяваме въздуха, водите и земята скоро - ще бъдем наказани като лоши стопани. Досега хората са били наказвани заради своята богоотделеност, нравствена разпуснатост и братоубийствени дела. Очертава се ново наказание в човешката история - екологичната катастрофа.
Ела Хикари - И с Бога. През хилядолетията човекът, живеещ в културата на страха, разбира, че не му достигат сили да подчини природата на своите амбиции, поради което често у него се появява чувство на безсилие, преминаващо във враждебност.
Морихей - Когато няма Айки природата крие своите тайни от човека и не допуска той да се превърне в нейн жесток владетел. А когато е дръзвал да става такъв - тя си е отмъщавала.Разбира се, много неща в света плашат човека и той се отнася към него със страх и недоверие.
Ела Хикари: Постоянно човекът се намесва неразумно в хармонията на физическият свят и с неразумните си дела, които му донасят временна полза нанася трайни и непоправими последици.
Морихей: Физическият свят реагира на човешкото присъствие.
Ела Хикари: В наши дни, все повече хора разбират, че земята също се нуждаеот грижи и любов, и започват да изграждат различни конкретни програми за работа в света и живеене на земята.
Морихей: Казваш ми, че отношението на хората се променя заради строгите екологични изисквания и разширяващата се екокултура на народите?
Ела Хикари: Дали това е Айки?
Морихей: Или все още - културата на страха?
Морихей - Основен елемент на природата е вложеният в нея закон, чиито прояви хората познават частично, а още по-слабо разбират неговата същност. В действителност хората познават формата на Божият закон - природата, но не и законът.
Ела Хикари - Направо можем да кажем, че теологията на космическите закони се схваща, чрез неясните им действия в природата...
Морихей - Природата напомня за абсолютното добро и за неговата първоначалност. Чрез своите естествени програми за живот тя ни показва какво трябва да правим в този свят. Всяко същество живее чрез ритъма на природата. Животът в природата е образец за правилен живот.
Ела Хикари - Пряко или не, природата ни напомня за нашата вина, за страданието, което й нанасяме.
Морихей - Човекът възприема природата и разбира донякъде живота й. Умът на човека и съзнанието му са уникални способности за познаване на света и себе си. Това, което говорим за природата се отнася до голяма степен за разума на човека.
Ела Хикари - т.е. Съзнателно, човечеството тепърва ще се учи, как да взаимодейства с физическият свят и по какъв начин да използва ресурсите му - за високите цели, които Бог му е поставил като Свой образ и подобие.
Морихей - Да, отношението на човека към средата, в която работи и изгражда живота си се изгражда според отношението към Бога и Божественият ред.
Няма коментари
Търсене