Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2011 01:42 - за християнската свобода
Автор: elahikari Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1135 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 22.04.2011 08:10



Християнската свобода е свързана с вярата на човека. Тази свобода се обуславя от истината. Във връзка със свободата - това трудно за изследване явление, Библията ни насочва към размисъл върху Христовите думи: "И ще познаете истината и истината ще ви направи свободни." За коя истина говори Иисус Христос? И дали някой може да придобие духовна свобода, ако не познае истината? Ето как разсъждава Симеон Нови Богослов - който дръзва да произнесе думи от името на Иисус Христос: Аз никога не принуждавам нежелаещия, а искам последователите Ми да вървят доброволно и свободно... Спасителят посочва смисъла на свободното избиране на лидер, на учител.
Най-добре е първо да познаем, а после да обикнем. Следователно свободен е знаещият. С удивителна проницателност Достоевски изразява тази истина чрез думите на Великия инквизитор, който говори на Иисус Христос: "Ти издигна свободата над всичко. Свободата във вярата ти е най-скъпа. Ти пожела човекът свободно да върви след Тебе, възхитен и пленен от Тебе. Така човекът със свободно сърце трябваше да решава сам кое е добро и кое е зло, като има за ръководство само Твоя образ." Духовната свобода е свързана главно с познаването на Иисус Христос и вярата в Него като особен вид знание. Тази свобода се ръководи от ума на човека.

image

image





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elahikari - свят на омиротворение
23.04.2011 07:39
Христос дойде
не за да ме съди
а за да ме спаси.
Мен, човекът,
божие творение
неизменно следван
от сянката си на асфалта
Христос омиротвори.

От стихосб. Свят на омиротворение
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elahikari
Категория: Политика
Прочетен: 1831055
Постинги: 2299
Коментари: 1477
Гласове: 1565