Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2011 22:28 - за ксенофобията отблизо
Автор: elahikari Категория: Политика   
Прочетен: 342 Коментари: 0 Гласове:
2



      Другостта. Другост. Друг. Знам чудесно какво означава да си Другият. Бях на 16 когато попаднах в лицея във Ферне - единствено дете от България. Лицеят беше интернационален, имаше деца от различни краища на света... Не би трябвало да усещам ксенофобски настроения сред французите - трябваше да са свикнали... и все пак. Идвах от комунистическа България. Говориха ми за концлагери, за лагери на смъртта, за мъченици - жертви на комунизма. Неща, които по-късно научих с подробности, след 10 ноември. Но тогава, в моя лицей изпитвах ужасна обида от това, че накърняват образа на страната ми. Унижението роди безумна амбиция да докажа, че съм по-добрата, че съм най-добрата, точно защото съм от България.

Сега от една по-зряла позиция осмислям, че омразата е била проявление на ксенофобия. Агресивността е била взаимна. Нетолерантността също.Обяснимо е. Коренът на ксенофобията е в естествената любов към родното, но този филиз прораства в недъгавото схващане че хората от далеч и различните преставляват заплаха, опасност за спокойствието и установеният ред


Тагове:   бг реалност,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elahikari
Категория: Политика
Прочетен: 1833114
Постинги: 2299
Коментари: 1477
Гласове: 1565