Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2011 20:52 - КНИГА ПРИТЧИ СОЛОМОНОВИ - 8
Автор: elahikari Категория: Политика   
Прочетен: 549 Коментари: 0 Гласове:
0



8
  8:1 Нали премъдростта вика? И нали разумът издига гласа си?
  8:2 Премъдростта застава по високи места, край пътя, по кръстопътища; 
  8:3 тя вика пред портите при входа на града, при входа на вратата:
  8:4 "към вас, люде, викам, и към синовете човешки е моят глас!
  8:5 Научете се, неразумни, на благоразумие, и глупци, - на разум.
  8:6 Слушайте, понеже ще говоря нещо важно, и устата ми ще изрекат правда;
  8:7 защото езикът ми ще изговори истина, а нечестието е гнусота за устата ми;
  8:8 всички думи на устата ми са справедливи; в тях няма коварство и лукавство;
  8:9 те всички са ясни за разумния и справедливи за ония, които са придобили знание.
  8:10 Приемете учението ми, а не сребро; по-добре знание, нежели отбор злато;
  8:11 защото мъдростта е по-добра от бисер, и нищо от онова, що е въжделено, не ще се сравни с нея.
  8:12 Аз, премъдростта, живея с разума и диря разсъдъчно знание.
  8:13 Страх Господен ще рече да мразиш злото; гордост и високомерие, лош път и коварни уста мразя.
  8:14 Мои са решение и правда; аз съм разум, у мене е силата.
  8:15 Чрез мене царе царуват, и заповедници правда узаконяват;
  8:16 чрез мене началствуват началници и велможи, и всички съдии земни.
  8:17 Обичам, които мене обичат, и които ме търсят, ще ме намерят;
  8:18 у мене са богатство и слава, непогибно съкровище и правда;
  8:19 плодовете ми са по-добри от злато, и от най-чисто злато, и ползата от мене е повече, нежели от отбор сребро.
  8:20 Аз ходя по пътя на правдата, по пътеките на правосъдието,
  8:21 за да доставя на ония, които ме обичат, истинско добро, и техните съкровищници аз пълня. (Кога възвестя онова, що става всекидневно, няма да забравя да изброя онова, що е отвека.)
  8:22 Господ ме имаше за начало на Своя път, преди Своите създания, открай време;
  8:23 отвека съм помазана, отначало, преди да бъде създадена земята.
  8:24 Аз съм се родила, когато още нямаше бездни, когато още нямаше извори, изобилни с вода.
  8:25 Аз съм се родила преди планините да са били поставени, преди хълмовете,
  8:26 когато Господ още не беше сътворил ни земя, ни поля, нито първите прашинки на вселената.
  8:27 Когато Той приготвяше небесата, аз бях там. Когато прокарваше кръговата черта по лицето на бездната,
  8:28 когато утвърдяваше облаците горе, когато укрепяваше изворите на бездната,
  8:29 когато даваше закон на морето, за да не преминават водите неговите граници, когато полагаше основите на земята, -
  8:30 аз бях при Него художница, и бях радост всеки ден, веселейки се пред лицето Му през всичкото време,
  8:31 веселейки се на земния Негов кръг, и радостта ми беше със синовете човешки.
  8:32 И тъй, деца, послушайте ме: блажени са, които пазят моите пътища!
  8:33 Послушайте поуката, бъдете мъдри и не отстъпвайте от нея.
  8:34 Блажен оня човек, който ме слуша, като бодърствува всеки ден при портите ми и стои на стража при вратата ми!
  8:35 Защото, който ме е намерил, намерил е живот; и ще получи благодат от Господа;
  8:36 а който съгрешава против мене, нанася вреда на душата си: всички, които мене мразят, смърт обичат."




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elahikari
Категория: Политика
Прочетен: 1830941
Постинги: 2299
Коментари: 1477
Гласове: 1565