Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2016 18:09 - Ще има ли хайки за билети в градския транспорт?
Автор: elahikari Категория: Политика   
Прочетен: 839 Коментари: 5 Гласове:
1

Последна промяна: 01.06.2016 23:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image


Ще се увеличи броят на контрольорите в градския транспорт. Мерките се взимат за рисковите линии в София и промяната ще се случи до месец.

Идеята според общинарите е д се засили битката с гратисчиите в ромските квартали.

Това заяви председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.

Той е категоричен, че въвеждането на по-големия брой контрольори не са мерки за събираемост на по-скъпите билетчета.

И макар мнозина софиянци да са сигурни, че ще има хайки за скъпи билети, от Центъра за градска мобилност към момента твърдят, че няма напрежение, нито зачестили случаи на агресия към контрольорите заради новата цената на билета.

Пътуване в Ада. Ще ви струва само 1.60 лв.     Костадин Костов   image

То е старо, то е жълто и трудно се движи. Това е автобус от линията 112 в София.

След няколко месеца тя ще струва на вас сумата от 1.60 лв.

Промените на цената на билета на градския транспорт в столицата бяха скандални. Нямаше допитване до обществото, нито изваждане на плюсовете и минусите на това решение. То просто беше взето и ние трябваше да се примирим.

Иначе ще получим глоба, увеличена също – на 40 лв.

Градският транспорт в столицата от години е обект на различни коментари на пътници.

Тези, които не го използват имат мнение, че увеличението не е толкова голямо и трябва да се спре пътуването на тези, които са гратис.

Другите, като мен и вас, които пътуват до работа с него, много трудно бяхме чути и никой не взе под внимание нашето мнение...

Наближава лятото, а с него идват и многото проблеми, свързани с транспорта.

В София, например, не важи правилото, че в един автобус се качват толкова хора, за колкото има места. Напротив, тук се качват толкова, колкото сами могат да се поберат и натъпкат. Това става с бутане, мачкане, притискане и всякакви всевъзможни техники, овладяни до съвършенство от жителите на столицата. Когато най-после влязат абсолютно всички чакащи на спирката, следва Големият Задух.

Автобусите, които нямат климатик се превръщат в най-топлата точка в България и само тези, с най-желязното здраве, могат да оцелеят в тях. Като добавим и бутането около теб, возенето се превръща в изпитание, след което имаш нужда от няколко часа почивка.

Онзи ден пътувах в един сравнително нов тролейбус. Отново беше много горещ ден. На прозорците имаше табела, че са затворени, когато работи климатикът. И хората няма как да ги отворят. Разбира се, по български - климатик не работеше, шофьорът беше отворил само неговия прозорец и ядеше мазна баничка, а ние, пътуващите, трябваше да се молим това пътуване до Ада да свърши по-скоро. Реално, нямаш нито климатик, нито можеш да отвориш прозореца. И тази пътуваща сауна ще ти струва 1.60лв?!

Разписанието на автобусите също е безкрайно нередовно. Там, където има електронно табло, обикновено не работи. А а в редките случаи, когато работи, се разминава доста с реалното време на пристигане на автобуса.

Когато дойде зимата, нещата стават още по-страшни.

Миналата година в автобус на линията 213, пътуващите се возеха като в малките туристически автобусчета на Барселона, защото имаше липсващи парчета от тавана. Най-смешното беше, че хората отвориха своите чадъри, без да се страхуват, че отварянето им на закрито носи нещастие, просто за да се предпазят от дъжда... Когато е зима, освен че в самите автобуси валят всевъзможни неща от различни дупки, но и трябва да мръзнеш на спирки без навес и пейка.

В София те са безкрайно много. Спирки, които дори нямат и споменатото горе електронно табло.

Така, за 1.60лв., ти трябва да преживееш ураганен вятър и студ, да се надяваш автобусът да реши да дойде скоро, да се качиш вътре и да си използваш чадъра за всеки случай. А за капак - да си платиш повече от цената на един бял хляб.

Така наречените контрольори в градския транспорт, не се толкова страшни, колкото всички казват. Напротив, ако си от ромско малцинство, люта жена на средна възраст или малко дете без билет - то нищо няма да ти се случи. Десетки са случаите на хора, които са се разминавали с глобата, просто защото са започвали огромен спор с контролата… Или просто са слизали невъзмутимо от автобуса.

Не искам да коментирам и темата за чистотата на транспорта. Явно за това никой не отделя пари. Така че, ако ползваш градския транспорт - наистина не трябва да се надяваш, че ще се разминеш без петна, от всякакво естество.

Винаги съм смятал, че когато цената на една услуга се повишава, то трябва да се повиши и нейното качество.

Разбира се, на Балканите тези неща не вървят ръка за ръка.

Българинът ще си плаща 1.60 лв., ще го вали, ще го пече, ще припада и ще чака по спирки само с една табелка, упоменаваща кои линии минават.

Ако минат въобще…

 image




Гласувай:
1



1. elahikari - Вижте кой как гласува новата цена на билета
01.06.2016 18:14
НЕ НА САМОЗАБРАВИЛИТЕ СЕ ОЯДЕНИ КРАЖБОКРАТИ В ОБЩИНАТА! ПОМНЕТЕ ГИ! ЩЕ ДОЙДЕ ДЕН НА ИЗБОРИ!
В четвъртък на сесията на Столичния общински съвет беше гласуван и приет доклад за повишаване цената на еднократните билети за обществен транспорт с 60% и от 1 лв. цената ще се повиши на 1,60 лв. Новата цена влиза в сила от 1-ви юни тази година.
Дебатите и политическите изказвания продължиха повече от 3 часа. В крайна сметка, докладът, внесен от Център за градска мобилност (ЦГМ) и общински съветници от Герб, бе приет с 34 гласа “ЗА” срещу 18 “Против”, 6 “Въздържал се” и трима негласували.

ПП Глас Народен, в лицето на общинските съветници Свeтослав Витков и Венцислав Мицов, гласува „против” повишаването на цената на еднократния билет за градския транспорт. Аргументът ни е само един и се крие в отговора на въпроса:

Как се формира цената на еднократния билет, така че тя да стане 1,60 лв.?

На този въпрос нито вносителите на доклада, нито ЦГМ, нито общинската администрация на Столична община ни дадоха обоснован и аргументиран отговор.

Разбираме нуждата от средства за подобряване на качеството на транспортното обслужване и устойчивото развитие на градския транспорт, но това освен подробен инвестиционен план изисква и финансова обосновка.

След гласуването за цената на билета за градския транспорт, предполагам, че тези общински съветници, които не са от Герб и са гласували „за”, ще търсят всякакви начини да обяснят научно, математически, а и политически защо са гласували по този начин, но… това е тяхна отговорност, най-вече защото не са дали този отговор на обществото преди да подкрепят повишаването на цената.

Колкото до общинските съветници на Глас Народен:

Ние заявихме съвсем открито, че ще подкрепим всяко конструктивно и аргументирано предложение, което ще подобри условията на живот на столичани, без значение от коя политическа формация идва. Ние не сме типа опозиция „на всяка цена”.
цитирай
2. elahikari - ---
01.06.2016 18:15
Считаме, че работата ни в Столична община изисква диалогичност и балансирани позиции в полза на гражданите, а не само на общината.

Ще завърша със следното – Общинските съветници, а и всички избираеми постове в местната власт са временни. Общината е работила и ще работи и след всички нас, които днес изпълняваме функции в нея, избрани от гражданите да представляваме и защитаваме интересите им. Тези интереси са над интересите на общината, на общинската администрация и на общинските дружества.

Заемащите избираемите постове в СО, които са повече от един мандат там, би било добре да помнят това, а тези, за които това е първи мандат, би трябвало да помнят защо са гласували за тях гражданите.

А вас, уважаеми столичани, ще помоля да не забравяте кой от общинските съветници в настоящия СОС какво е направил и как е гласувал, за да си направите сметка кой ще защити интересите ви и за кого да гласувате на следващите избори.

Ето кой как гласува доклада за повишаването на цената на билета за градския транспорт, разделени по партии и позиция:

Политическа група на ГЕРБ – ЗА

Елен Стойчев Герджиков
2. Анатоли Благоев Илиев

3. Андрей Мирчев Иванов

4. Анна Илиева Стойкова

5. Борислав Иванов Борисов

6. Ботьо Генчев Ботев

7. Валя Николчова Чилова

8. Ваня Лазарова Тагарева

9. Венетка Методиева Серафимова

10. Веселин Христов Милев

11. Екатерина Евлогиева Йорданова

12. Живка Стоянова Новкова

13. Зафир Кирилов Зарков

14. Иван Илиев Илиев

15. Ивелина Кирилова Джартова

16. Ирина Иванова Йорданова

17. Искра Иванова Ангелова

18. Йоанна Николова Драгнева

19. Йордан Димитров Господинов

20. Лорита Георгиева Радева

21. Малина Едрева

22. Мита Дончева Георгиева

23. Михаела Атанасова Иванова

24. Михаил Владимиров Владов

25. Николай Асенов Стойнев

26. Нина Вълчева Чанева

27. Силвия Тошкова Христова

28. Татяна Николова Георгиева

29. Орлин Вилхелм Иванов



Политическа група на ГЕРБ – неприсъствал

30. Орлин Иванов Алексиев



цитирай
3. elahikari - ---
01.06.2016 18:16
Реформаторски блок – София – ЗА

Антон Господинов Койчев – СДС
Борислав Иванов Бориславов – СДС
Миглена Георгиева Горанова – СДС
Радослав Игнатов Абрашев – СДС
Прошко Начев Прошков – ДБГ

Реформаторски блок – София – ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ

Иветка Тодорова Петрова – ДБГ

Реформаторски блок – София – ПРОТИВ

7. Иво Николаев Божков – ДСБ

8. Марта Руменова Георгиева – ДСБ

9. Николай Толчев Толчев – ДСБ

10. Стефан Марчев Марков – ДБГ



Реформаторски блок – София – неприсъствал

11. Трайчо Димитров Трайков – гражданска квота



Патриоти за София – ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ

Виолета Стаменова Тодорова – ВМРО – Българско национално движение
Димитър Борисов Антов – ВМРО – Българско национално движение
Карлос Арналдо Контрера – ВМРО – Българско национално движение
Станчо Цветанов Станков – ПП Атака

Патриоти за София – негласували

Николай Янков Пехливанов – ПП Атака

МК “БСП – Лява България” – ПРОТИВ

Борис Цветков Цветков
Владимир Димитров Данев
Ирена Тодорова Анастасова
Калоян Драгомиров Паргов
Марин Борисов Стоянов
Милка Христова Христова
Николай Милчев Николов

Политическа група 5 – ПРОТИВ

Венцислав Емилов Мицов – ПП Глас народен
Светослав Емилов Витков – ПП Глас народен
Иван Велков Велков – Зелените
Симеон Славчев Славчев – Движение 21

Политическа група 5 – ВЪЗДЪРЖАЛ СЕ

Стоян Илиев Александров – Движение 21

Коалиция “Сердика (АБВ, БЪЛГАРСКИ СОЦИАЛДЕМОКРАТИ)” – ПРОТИВ

Анета Маринова Григорова
Войслав Георгиев Тодоров
Тодор Николов Цанев

Източник:glasnaroden


НЕ НА САМОЗАБРАВИЛИТЕ СЕ ОЯДЕНИ КРАЖБОКРАТИ В ОБЩИНАТА! ПОМНЕТЕ ГИ! ЩЕ ДОЙДЕ ДЕН НА ИЗБОРИ!

цитирай
4. elahikari - Здравейте, г-жо Фъндъкова! Та за билетчето...
01.06.2016 19:20
Здравейте, г-жо Фъндъкова! Предполагам се досещате за какво Ви пиша – новата цена на билетите за градския транспорт. Искам да Ви задам няколко въпроса, чиито отговори ще бъдат публикувани в социалните мрежи, дори и да няма такива. Благодаря Ви предварително". Това се чете в писмо на читател на Dnes до столичния кмет Йорданка Фандъкова, изпратени във Facebook. Публикуваме въпросите без редакторска намеса.

От ЦГМ се хвалят: Издали над 4 000 карти за 2 дни
1 юни 2016 13:0740
Шофьор не върна ресто на пътник, пожела му "Лек ден"
1 юни 2016 10:30125
"По какъв начин насърчавате опазването на околната среда? За да стигна до работното си място, ми е нужно да сменя два градски транспорта и още два, за да се прибера. Това прави 6,40 лв за билети и отнема почти 2 часа. С автомобила ще ми отнеме максимум час (със задръстванията) и 5 лв. за гориво, с което ще ходя на работа и ще се прибирам два дни. И ще е по-удобно и евтино от дневна, месечна или друг вид карта.

Защо автоматите за стотинки в градския транспорт не са настроени да връщат ресто и по този начин билетът излиза 2 лв? Това не е ли пладнешки обир?

С какво право шофьор на линия 111 с регистрационен номер 3848 и сериен номер на автобуса 1839 е отказал да върне ресто на пътник, който си е закупил билет? Това не е ли пладнешки обир?

Защо като има недостиг на финанси и се увеличават цените на билета, броят на контрольорите също става по-голям? Това са разходи за заплати!

Защо полицаите вместо да си вършат работата и да пазят хората, са изпратени да арестуват големи престъпници, каквито несъмнено са гратисчиите?

Наясно ли сте, че с поскъпването на цената на билетите, ще се увеличат и гратисчиите?

Вие, ако бяхте обикновен гражданин, който е учил и има тапии, но едва връзва двата края, кое бихте предпочели: да си купите билет за 1,60 лв. или с тези пари да си вземете закуска? И нормално ли е в една европейска столица билетът за градски транспорт да е по-скъп от хляба? Или да очакваме и той да поскъпне?

цитирай
5. elahikari - ---
01.06.2016 19:21
Защо контрольорите и полицията надвишават правомощията си и отказват да се легитимират, когато това се поиска от тях? Говоря за случката от онзи ден, когато редовен пътник е бил свален насила от автобус.

Центърът за градска мобилност е купувал фотоапарати на стойност 342 лв. при условие, че в магазините същите модели са се продавали по 159 лв. Искам да знам защо и къде е отишла разликата (в чий джоб)?

Убеден съм, че следващата година ще бъдат вдигнати и картите за градския транспорт! Тогава какво ще е оправданието?

Преди местните избори беше обещано, че няма да се пипат цените на билетите! Това се оказа откровена лъжа! Как ще ни я обясните?

Допустимо ли е цената на една услуга да се вдигне с 60% без да е увеличено нейното качество? Вие едва ли ползвате градски транспорт, но ви гарантирам, че в него човек трудно диша от заобикалящия го "аромат", идващ най-вече от малцинството, което често е нередовно и не бива проверявано от контрольорите!

Какви мерки ще вземете, за да се прекрати порочната практика хора от малцинството да ползват безплатно градския транспорт?

Ще обърнете ли внимание на хората, които протестират? Или очаквате всичко да приключи до дни и да утихне и по този начин да не се занимавате с "претенциите им"?

Очаквам Вашите отговори! Имам още много въпроси както по тази тема, така и по други! Очаквайте ги и тях! Благодаря!"

Автор: Екип на Dnes

Прочети още на: http://www.Dnes/sofia/2016/06/01/zdraveite-g-jo-fyndykova-ta-za-biletcheto.304282,image2#photo
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elahikari
Категория: Политика
Прочетен: 1831353
Постинги: 2299
Коментари: 1477
Гласове: 1565