Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2017 21:23 - ДО ТЪРГОВЕЦА СТАНИМИР.. И КОЙТО ПИТА НЕЩАСТЕН ДЕН ЛИ Е ВТОРНИК?
Автор: elahikari Категория: Политика   
Прочетен: 249 Коментари: 0 Гласове:
0



image

ДО
ТЪРГОВЕЦА
СТАНИМИР.. И КОЙТО ПИТА НЕЩАСТЕН ДЕН ЛИ Е ВТОРНИК?

"Казвате, че Вашият баща е считал вторника за нещастен ден и че така смятате и Вие. Аз мисля, че и двамата сте съгрешили пред свети Иоан Кръстител, считайки неговия 
ден за нещастен. При това Вашата кръстна слава е именно на празника на св. Иоан. Илиможе би не знаете, че Църквата е посветила вторника на този велик и дивен светец? Не един, а всеки вторник в годината. Но преди всичко позволете ми едно 
кратко обяснение за посветеността на дните от седмицата.
Православната Църква, ръководена от Божия Дух, е посветила: понеделниците на светите ангели, вторниците на свети Иоан Кръстител, срядите на честния Господен Кръст, четвъртъците на светите Божии апостоли, петъците на честния Господен Кръст, съботите на светите мъченици, неделите на Христовото възкресение.
Съобразно с тези посвещения са определени четивата, песнопенията и молитвите за всеки ден от седмицата, които Вие като „добър православен", както се наричате, би 
трябвало да четете и знаете. И всяко такова посвещение ни служи като залог за нашата победа в борбата и подвига за спасението на нашата душа. Като наши пазители и 
спътници, непобедимите Божии ангели постоянно ни подкрепят, за да не падаме духом. 
Свети Йоан е победил и себе си, и своите убийци, и времето. Честният Господен Кръст е вечен символ на победата на Божията истина над лъжата и на Правдата над неправдата. Светите Божии апостоли са победили света. Светите мъченици са съкрушили чрез честната си смърт всичките си мъчители ивсички адови сили. А Христос е главният Победител на греха, ада и смъртта. Той е вдъхновение и синтез на всички добри победи. Затова тъкмо неделята представя победата на победите. Ние, християните, вярваме, че над дните владеят победните сили на светлината, а не някаква предначертана 
астрологична съдба. Чрез Христос човек е по-велик от всички звезди и по-силен от всички съзвездия.
И така, вторникът, денят на великия Пророк и Предтеча Господен, няма в себе си нищо зло, освен злото, с което хората го обременят. Защото дните и времената са в 
Божия власт. И Бог ни дава дните като чисти, неизписани листове, осветени от яркото слънце. За да остави човек върху всеки от тях отпечатъка на своята душа, от раждането до смъртта. Тъй, както Спасителяте оставил отпечатъка на лицето Си върху кърпата на света Вероника. Представете си колко уродливи и гнусни наши отпечатъци ще бъдат изнесени на Божия съд, ако не се покаем и не се поправим навреме. Но ако се покаем, Господ ще избели всички наши опетнени дн
и и ще превърне обезобразените ни лица в сияйни ангелски ликове. Според пророческите думи: 
„Да бъдат греховете ви като багрено, като сняг ще избеля, казва Господ”(Ис. 1:18).
Не разбирате ли, че не дните ни правят нещастни нас, а ние дните? Не несполука
та на дните пада върху хората, а несполуката на грешните хора пада върху дните. Като тъмни петна. Вие напомняте, че косовската битка е била във вторник. С това 
нищо не доказвате. Защото сърбите са пострадали на Косово поле не заради злокобността на вторникa
, а заради злокобните си първенци. Народната душа не еосъдила вторника, нито свети Лазар, който е започнал битката във вторник. Тя е търсила и е намерила 
причините за поражението далеч преди онзи косовски вторник. И е изрекла праведен съд:
„Големците, Бог да ги убие, образа си грозно поквариха. Станаха надменни, горделиви, на коне дохождаха във църква, нафората с копие бодяха."
Но все пак съществува една страшна тайна, свързана с дните. Случило се, че някой си запалил къщата на своя съсед в петък. Виновникът останал неразкрит. Минало известно време и децата на подпалвача, играейки си, запалили неговия дом в петък. 
Нима петъкът е злокобен ден? Не, грехът е злокобен.
Един от византийските владетели, иконоборец, изхвърлил иконите от храма „Света София" на 
Рождество Христово. На следващата година той бил убит от заговорници на влизане в „Света София" 
на Рождество. Злокобен ден ли е тогава Рождество Христово? Не, грехът е злокобен. Който вижда в това някаква сляпа фаталност на деня, той е гадател. А който 
счита такива случаи за предупреждения или знаци на Всевиждащия, той размишлява мъдро.
Обикновено хората се боят от онзи ден, в който са извършили някакво престъпление. Но този ужасен страхвлив, а в тях отново Онзи, Всевиждащият, а не самият 
ден. Всички Божии дни са чисти и невинни.
Мир на теб и радост от Госпoда!"

Из "Изгонените от Рая. Мисионерски Писма

image

 
Like Love Haha Wow Sad Angry  



 



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: elahikari
Категория: Политика
Прочетен: 1148558
Постинги: 2218
Коментари: 1461
Гласове: 1516