Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.06.2018 00:09 - Българинът на 21-ви век – открит към света, но и уплашен - или още за кривото огледало на социологията
Автор: elahikari Категория: Политика   
Прочетен: 701 Коментари: 3 Гласове:
1

Последна промяна: 04.06.2018 00:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Най-голямото ценностно обръщане за 28 години е осмислянето на живота през християнската религия

ЛЮДМИЛ ИЛИЕВ

социологията е БГ науката, която изобщо ама изобщо не разбира душевността на българина. меко казано напънали се едни умковци да си играят със счупени огледалца да оглеждат ВЕЛИКАН и да проектират собствените си заблуди връз НАРОДА НИ.

явно някои не са си заслужили оценките по народопсихология в университета. ДВОЙКАРИ.

image
Снимка: Авторът
Екип от социолози, политолози и културолози представиха проучването на международната изследователска програма European Values Study (EVS), която се занимава с идеите, нагласите и ценностите на гражданите от цяла Европа от 1981 г. насам. България е включена за първи път в програмата през 1990 г. Поредната, "пета вълна" на изследването се провежда под мотото за "необходимостта от стратегически дебат за европейските ценности".
Съвременният българин е жаден да открие света, но се плаши от рисковете, които съпровождат подобно пътуване. Вярва убедено, че демокрацията няма алтернатива, но изпитва недоверчивост към нейните институции. Става все по-религиозен, но не признава догмите на църквата. Иска да се труди, но не за общото благо, а за своето собствено. Вярва безусловно в семейството и не се интересува кой знае колко от общностния живот. Изпитва гордост, че е българин и гледа с подозрение и известна доза страх към чуждите и различните.

Става все по-религиозен, но не признава догмите на църквата. - ИЗМИСЛИЦИ

БЪЛГАРИНЪТ ВЪПРЕКИ ЖАЛКИТЕ НАПЪНИ НА СИФИЛИСТИЧНИ МОЗЪЦИ СОЦИО И ЖУРНАЛО ПОМЪТНЯЦИ ДОБРЕ РАЗБИРА РОЛЯТА НА ЦЪРКВАТА НИ. 
ОСОБЕНО ДОБРЕ Я ОСЪЗНА ПО ПОВОД ИСТАНБУЛСКАТА КОНВЕНЦИЯ БЪЛГАРИНЪТ ОБИЧА ПРАВОСЛАВНАТА СИ ВЯРА И МИЛЕЕ ЗА НЕЯ, КОЛКОТО И НА ПЕРВЕРЗНИЦИТЕ ТОВА ДА НЕ ИМ ХАРЕСВА

Вярва убедено, че демокрацията няма алтернатива, но изпитва недоверчивост към нейните институции. ЩЕНКА ВИ СЕ ДА ВИ ВЯРВА БЪЛГАРИНА В ПСЕВДОДЕМОКРАТУРАТА ПИТАЙТЕ ГО ДАЛИ ВЯРВА ПО ВРЕМЕ НА ИЗБОРИ ЧЕ НЯМА ФАЛШИФИКАЦИИ

Вярва безусловно в семейството и не се интересува кой знае колко от общностния живот. ОБЩНОСТНИЯ ЖИВОТ И ОБЩЕСТВЕНИЯ ЖИВОТ ЕДНО И СЪЩО ЛИ СА ЗА ВАС БРЕ? ИЛИ ВИЕ ПОЗНАВАЙКИ САМО ЖИВОТА В СОЦИОЛОГИЧЕСКАТА И ЖУРНАЛИСТИЧЕСКАТА ОБЩНОСТ ПРИПИСВАТЕ СОБСТВЕНИТЕ СИ ПРЕЖИВЯВАНИЯ НА ЦЯЛАТА НАЦИЯ

Така изглеждат хората у нас през проучването на международната изследователска програма European Values Study (EVS), която се занимава с идеите, нагласите и ценностите на гражданите от цяла Европа от 1981 г. насам. България е включена за първи път в програмата през 1990 г. Поредната, "пета вълна" на изследването се провежда под мотото за "необходимостта от стратегически дебат за европейските ценности".

Съвременният българин тегли рязка разделителна линия между личния си живот и социалния ред. Това особено силно проличава в отношението му към политиката, която се схваща като работа на политиците, т.е. като нещо чуждо и външно на обикновения човек. Делът на хората, които смятат, че политиката "не е важна" или "никак не е важна", е бил 67% през 2008 г., а сега възлиза на 65%. Освен слабото желание за политическа активност,



ниска остава и готовността за участие в законни граждански акции



- само 8 на сто от анкетираните еднозначно заявяват, че биха се включили в легален протест.

ЩЕНКА ВИ СЕ
НО КАТО ОПРЯ НОЖА ДА КОКАЛА - ВИДЯХТЕ ЩО НАРОД СЕ ИЗПРАВИ СРЕЩУ СТАМБУЛСКАТА ТОАЛЕТНА ХАРТИЯ НА ЦВЪЦКОВАТА И БАЦЕВАТА СОЦИОЛОГИЯ

Друг важен показател е изключително ниското равнище на доверието към ключови демократични институции - партии, парламент, правителство, както и към непредставителни институции като съд и прокуратура.

Е  ТО ОСТАНА ДА НЕ ОСЪЗНАВА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД ЧЕ ЖИВЕЕ В МУТРОКУЛТУРА

Това рязко контрастира с отношението към демокрацията като цяло - 82% я определят като "много добра" или "доста добра" форма на управление. Изключително високо се ценят правовата държава и върховенството на закона. "Ако в началото на прехода кризата на всяка отделно взета политическа власт се привижда като криза на целия демократичен модел, то днес разширеният хоризонт на българина, включително историческият опит на европейските страни му позволяват много по-ясно да осъзнае пропастта между демократичната и останалите форми на управление", коментира социологът Боряна Димитрова.

МАЛОУМНА РАБОТА КОЕ ВИ Е МЯРНАТА ЕДИНИЦА ЗА ДЕМОКРАТУРА - НИДЕРЛАНДИЯ, В КОЯТО Е УЗАКОНЕНА ПЕДОФИЛИЯТА И ИНЦЕСТА ЛИ И ОТНЕМАТ ДЕЦАТА ОТ РОДИТЕЛИТЕ ЛИ?
ИЛИ МАКРОН И САМОВЛЮБЕНОТО МУ УПРАВЛЕНИЕ, КОЕТО ИЗКАРА ФРАНЦУЗИТЕ НА УЛИЦАТА?

КОЛКО ВРЕМЕ В ГЕРМАНИЯ НЕ МОЖЕХА ДА НАПРАВЯТ ПРАВИТЕЛСТВО?
А ПОСЛЕДНИТЕ СЪБИТИЯ В ИТАЛИЯ?

ЕВРОСЪЮЗЪТ Е ЦАРСТВОТО НА ЛИЦЕМЕРНАТА И ФАЛШИВАТА ДЕМОКРАЦИЯ
РОЗОВ ФАШИЗЪМ

Заради цялостното недоверие, което изпитва към социалния ред у нас, се оказва, че централно място в социалния свят на съвременния българин заема семейството. Непознатите, чужденците и институциите остават в неговата периферия и към тях той изпитва устойчиво недоверие. А значимостта на семейството остава за българина също толкова голяма, колкото е била и преди 10 години - през 2008 г. 86.4% смятат семейството за много важно, а през 2018 г. - 87.8%. По този въпрос няма съществени различия между възрастовите, конфесионалните и политическите групи, нито в групите по доходи. В същото време над 80 на сто вярват, че "трябва много да се внимава" с другите хора. "Доверието остава свито до кръга на роднини и близки приятели, докато публичният свят се възприема като чужд, ненадежден и потенциално враждебен. В така конструиран социален свят, за да се справят с предизвикателствата на живота,



хората са принудени да изграждат неформални мрежи



за реципрочен обмен на услуги", описва социалният антрополог Харалан Александров явлението, което нарича "култура на фамилизъм".

Като завръщане към традиционна принадлежност, така важна за семейството, тълкуват изследователите и растящата религиозност на българина - най-мащабното ценностно "обръщане" в сравнение с първото българско участие в EVS през 1990 г. Тогава между 25 и 30% от българите се определят като вярващи, а 2/3 са категорични, че религията няма никакво място в техния живот. Сега съотношението е радикално преобърнато. "Индиферентното или агресивно отношение към религията, характерно за комунизма, се измества от тяга и опит за осмисляне на човешкия живот в перспективи отвъд консумацията и икономическия успех. Освободени от изкуствените "колективи", хората започват да търсят опора в традиционната християнска принадлежност", смята Боряна Димитрова.

ГОСПОД ИМА ПРОМИСЪЛ ЗА НАШИЯ НАРОД
ПРАВОСЛАВИЕТО ОСМИСЛЯ НАШЕТО СЪЩЕСТВУВАНЕ КАТО НАРОД И ДЪРЖАВА
ИМА ПРАВОСЛАВИЕ - ИМА БЪЛГАРСКИ НАРОД

Тази своеобразна десекуларизация обаче е доста сложен и нееднозначен феномен. По отношение на редица явления, спрямо които църквата има недвусмислено отрицателна позиция, българите се оказват доста либерални, дори в сравнение с обществените настроения през 1990 г. - крайното неприемане на аборта пада от 25 на 20%, на развода - от 29 на 13%, на евтаназията от 47 на 38%, а на хомосексуалността - от 80 на 57%. Това показва, че десекуларизацията в българското общество не се съпровожда от деградация на важни светски либерални ценности, а е "навлизане в символните събития на най-високо ценената общност - семейството".

ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ЦИФРИ СА АБСОЛЮТНА СТЪКМИСТИКА
ДОРИ МЕ Е ГНУС ДА ВИ ОСПОРВАМ

Макар и бавно, съвременният българин се придвижва към "отвореното общество", смята политологът Евгений Дайнов. Това твърдение се подкрепя от нарастващото значение на принадлежността към т.нар. изкуствени групи - тези, които са извън "естествените", като семейство, клан, род и етнос. Изкуствените групи са приятелските, членство в синдикати, партии, организации за спорт и отдих. Привързаността към най-голямата "въображаема общност" - нацията, е направо изумителна -



93 на сто заявяват, че чувстват "близост" или "голяма близост" към България.


АБЕ МУНЬОВЦИ САМО ЗА ВАШТЕ БОЛНИ МОЗЪЦИ БЪЛГАРЩИНАТА Е ВЪОБРАЖАЕМА ОБЩНОСТ! ПРОДАЖНА ПАСМИНА

По-различна и песимистична интерпретация представя културологът Александър Кьосев. Растящата важност на личния живот и привързаността към семейството, съпроводено с ерозията на доверието към демократичните институции, както и нежеланието за общо политическо и гражданско действие, "маркира бавен процес на разпад на социалност", изтъква той. "Българското население се придвижва от опосредствани модерни социални връзки и ценности към "непосредствени", "партикуларни добродетели"; т.е. то се придвижва от национално общество (голяма сложна и опосредствана "въображаема" общност) към отделни, непосредствени групи и малки "топли" общности", смята Кьосев. По думите му намаляват българите, които искат да развият в децата си алтруизъм и въображение - качествата, които са "основно социално лепило на модерното общество и модерната нация, чрез тях се изграждат солидарност, усещане за включеност, идентичност и социална кохезия". Нарастването на "гордия" патриотизъм културологът тълкува като проява на националпопулизъм. "Това е само тенденция, все още само хипотеза, може би следващи изследвания ще разсеят тези тревоги. Но

"Българското население се придвижва от опосредствани модерни социални връзки и ценности към "непосредствени", "партикуларни добродетели"; т.е. то се придвижва от национално общество (голяма сложна и опосредствана "въображаема" общност) към отделни, непосредствени групи и малки "топли" общности", смята Кьосев. 
КЬОСЕВ ЯВНО ИМА НАБЛЮДЕНИЯ ОТ МУТРООБЩНОСТИТЕ И ПАРЛАМЕНТАРНО ПРЕДСТАВЕНИТЕ ПАРТИИ ОСОБЕНО ГЕРБ

може би корабът потъва така бавно, че ние не забелязваме това"

КОЙ ПАРТИЙНИЯ КОРАБ ЛИ? ЩОТО НАЦИОНАЛНИЯ Е ПРАВОСЛАВНИЯ!

заключи Кьосев.

Според Боряна Димитрова "българите са разположени в поле, рамкирано от желанието да са отворени към света, но и да са добре защитени, включително от рискове при среща с носителите на чужди културни практики". По думите й "отвореност към света и жажда за национално попечителство са две ценности, между които се люшка днешният българин". 

СЪВРЕМЕННИЯ БЪЛГАРИН НЕ СЕ ЛЮШКА МЕЖДУ НИКАКВИ ЦЕННОСТИ - ЕДИНСТВЕНАТА ЦЕННОСТ НА БЪЛГАРИНА Е ПРАВОСЛАВИЕТО


image
  Парадоксално, но повишената религиозност не прави българите по-нетърпими към абортите или хомосексуалните. - БОЛНА СОЦИОЛОГИЧЕСКА КРАТУНА ПРОСО СЪНУВА
 



Гласувай:
1



1. elahikari - Републиканец
04.06.2018 00:10
Нацията била "въображаема общност"
Връх на социологическия интелект.
И на проектното финансиране, разбира се.
цитирай
2. elahikari - провинциалист
04.06.2018 00:11
Опити за внушения, представяни ни като „задълбочени изследвания„ на програми и центрове, нямащи нищо общо с действителността, но показващи ни какъв трябва да е желаният резултат.
Културологът е ... черешката на тортата!
Кой плаща за тези преки внушения?

„..опосредствани..„

Това пък какво е?
цитирай
3. elahikari - Републиканец
04.06.2018 00:12
Що мъже са загинАли за въображаемата общност, не ти е работа.
ДАЙ-нов чел Андершон и поумнел
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elahikari
Категория: Политика
Прочетен: 1829753
Постинги: 2299
Коментари: 1477
Гласове: 1565